قیمت خرید آپارتمان در استانبول ۲۰۲۴؛ معرفی محله های خوب استانبول

خرید آپارتمان در استانبول | آدریان گروپ
4.8
(4)

برای خرید آپارتمان در استانبول، ابتدا باید محدوده مورد نظر خود را تعیین کنید. استانبول یک شهر بزرگ با مناطق مختلف است، از نظر تاریخی، فرهنگی، و اقتصادی. سپس می‌توانید اقدام به جستجوی املاک و مستغلات در آن منطقه کنید.

برای خرید آپارتمان در استانبول، می‌توانید از اینترنت و سایت‌های معتبر املاک استفاده کنید. همچنین، مشاوران املاک محلی می‌توانند به شما کمک کنند و به شما در انتخاب منطقه، نوع ملک، و مراحل خرید کمک کنند.

قبل از هرگونه معامله، مهم است که اطلاعات کاملی از نقاط قانونی و مالی ملک داشته باشید. همچنین، ممکن است به شما مشاوری حقوقی نیز توصیه شود تا از اعتبار و قانونی بودن معامله اطمینان حاصل کنید.

منطقه‌ی برتر برای سرمایه‌گذاری در امور مسکن در ترکیه، بدون شک استانبول است.

قیمت آپارتمان در استانبول ۲۰۲۴

نام منطقهحدود قیمت میانگین هر متر مربع
ساریرحدوداً ۶۵۰۰۰ لیر
بشیکتاشحدوداً ۶۵۰۰۰ لیر
آتاکویحدوداً ۴۸۵۰۰ لیر
باکرکویحدوداً ۴۸۰۰۰ لیر
بیکوزحدوداً ۴۲۰۰۰ لیر
شیشلیحدوداً ۳۵۵۰۰ لیر
اسکودارحدوداً ۳۱۰۰۰ لیر
عمرانیهحدوداً ۲۳۵۰۰ لیر
کوچوک چکمجهحدوداً ۱۹۰۰۰ لیر
باهچلی اولرحدوداً ۱۸۰۰۰ لیر
بیلیکدوزوحدوداً ۱۶۵۰۰ لیر
اسنیورتحدوداً ۱۰،۰۰۰ لیر

(توجه داشته باشید قیمت‌گذاری آپارتمان در ترکیه بصورت هر مترمربع نمی‌باشد)

 

قوانین مهاجرتی برای خرید آپارتمان در استانبول

قوانین مهاجرتی ترکیه در سال‌های اخیر، به ویژه در سال 2023، به شدت تغییر کرده‌اند و خوشبختانه به نحوی بسیار مثبت، درهای کشور را برای مهاجران باز کرده‌اند.

اگر امکانات مالی کافی داشته باشید، با سرمایه‌گذاری در خرید یک آپارتمان به ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا، می‌توانید پاسپورت ترکیه با خرید ملک را برای خود و خانواده‌تان به دست آورید.

⚠️ لطفاً توجه داشته باشید که در جلسه‌ی هیئت دولت ترکیه در تاریخ ۲۳ فروردین 1401 (دوازدهم آوریل 2023)، شرایط شهروندی ترکیه با خرید ملک در ترکیه را در مقابل خرید مال غیرمنقول از حداقل ۲۵۰ هزار دلار به 400/000 دلار افزایش داده شده است.

مناطق با ارزش افزوده عالی در سرمایه گذاری در استانبول

استانبول، به عنوان یک شهر بزرگ با تاریخ بلند، مناطق و محله‌هایی دارد که به دلیل ویژگی‌های تاریخی، عمر ساختمان، امکانات فراهم شده، موقعیت جغرافیایی نسبت به مرکز شهر، و نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس، به عنوان مناطق گران‌قیمت تلقی می‌شوند.

این عوامل تماماً تأثیرگذار بر قیمت‌گذاری آپارتمان‌ها در استانبول در سال 2023 هستند.

در این بخش، به معرفی سه منطقه از گران‌ترین و البته لوکس‌ترین مناطق استانبول می‌پردازیم.

معرفی محله ساری‌یر برای خرید آپارتمان در استانبول

از جمله مناطق محبوب و پرطرفدار برای خرید آپارتمان در استانبول، محله ساری‌یر به خصوص برجسته است. این محله، در فاصله کوتاهی از بشیکتاش قرار گرفته و در امکانات به نسبت آن برابری دارد، اما با آرامش و دلنشینی بیشتری همراه است.

خرید آپارتمان در استانبول منطقه ساریر |‌شرکت آدریان گروپ

منطقه ذکریاکوی، قسمتی از ساری‌یر است که به ویلای بزرگ و لوکس و گران‌قیمت اشاره دارد و برخی از گران‌ترین خانه‌های استانبول در این ناحیه واقع شده‌اند.

در سال 2023، قیمت خرید آپارتمان در استانبول در این منطقه نیز افزایش یافته و متوسط هزینه خرید یک خانه صد متری حدوداً 8 میلیون و 500 هزار لیر (حدود ۱۷ میلیارد تومان) را به دنبال دارد.

ویژگی‌های منطقه ساریر برای آپارتمان خانه در استانبول:

  • جمعیت نسبتاً زیاد با حدود 400 هزار نفر
  • محله ای با ترکیب ساحل و جنگل، همراه با پارک جنگلی امیرگان
  • وجود ویلایی با ارزش چند میلیون دلاری در کنار خانه‌های معمولی و ارزان
  • آرام و دلنشین بودن منطقه
  • فاصله نیم ساعته با مرکز استانبول
  • وجود افراد از اقشار مختلف، اما به طور کلی جمعیت متوسط و متوسط بالاست.

قیمت خرید و اجاره آپارتمان در محله ساریر استانبول به شرح زیر است:

میانگین قیمت خرید آپارتمان در استانبول، هر متر مربع به قیمت ۶۵ هزار لیر می‌رسد. (توجه داشته باشید قیمت‌گذاری آپارتمان در ترکیه بصورت هر مترمربع نمی‌باشد)

همچنین، میانگین قیمت اجاره برای خانه‌ها از حدود ۲۵ هزار لیر به بالا، و در صورتی که ملک یک ویلا باشد، ممکن است به مبالغی تا حدود 100 هزار لیر هم اجاره داده شود!

آتاکوی، یکی از بهترین مناطق برای خرید آپارتمان در استانبول، جزو مناطق لوکس باکرکوی محسوب می‌شود. این محله از جمله مناطق گران‌قیمت و لوکس استانبول است.

ویژگی‌های برجسته منطقه آتاکوی برای آپارتمان خانه در استانبول:

  1. واقع در بخش اروپایی استانبول.
  2. دارای یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های استانبول.
  3. یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول.
  4. دسترسی آسان با مترو، اتوبوس و کشتی‌های مسافربری.
  5. دانشگاه “فرهنگ و هنر استانبول” که جاذبه بسیاری برای افرادی که به دنبال تحصیل در ترکیه هستند، دارد.

خرید آپارتمان در استانبول منطقه آتاکوی |‌شرکت آدریان گروپ

قیمت خرید و اجاره خانه در منطقه آتاکوی استانبول به شرح زیر است:

  • قیمت خرید حدود متری خانه ۴۸،۵۰۰ لیر می‌باشد. (توجه داشته باشید قیمت‌گذاری آپارتمان در ترکیه بصورت هر مترمربع نمی‌باشد)
  • قیمت اجاره خانه حدوداً از ۸۰۰۰ تا ۲۵ هزار لیر در ماه متغیر است، که حدوداً معادل ۱۶ تا ۵۰ میلیون تومان می‌شود.
  • وضعیت امکانات رفاهی در این منطقه بسیار عالی است و از ابتدای سال 2023 به بعد، رشد چشمگیری داشته است. متوسط قیمت خرید یک خانه صد متری در آتاکوی حدود 700 هزار تا ۷۵ میلیون لیر است.

ویژگی‌های منطقه بشیکتاش برای خرید آپارتمان در استانبول:

محله بشیکتاش، یکی از بهترین نقاط برای خرید آپارتمان در استانبول محسوب می‌شود. این منطقه را می‌توان با مناطق برجسته لندن و پاریس مقایسه کرد و تا چه حد محبوب و دلنشین است. البته باید به یاد داشت که هزینه‌ی خرید ملک در استانبول در این ناحیه به اندازه‌ی هر جای دیگری بالاتر است. خانه‌های گران‌قیمت‌ترین در استانبول اغلب در بشیکتاش و نیز منطقه “ببک” قرار دارند.

متوسط قیمت یک آپارتمان صد متری در این محله حدوداً 8 میلیون لیر (حدود 16 میلیارد تومان) است.

خرید آپارتمان در استانبول منطقه بشیکتاش |‌شرکت آدریان گروپ

مشخصات محله بشیکتاش برای خرید آپارتمان در استانبول شامل:

  • جمعیت کم حدود 200 هزار نفر
  • ساختار بافت باستانی و خیابان‌های باریک و زیبا
  • حضور زیاد اثار تاریخی از دوران عثمانی
  • یکی از بزرگترین مراکز تجاری استانبول با دفاتر بسیاری از برندهای معتبر
  • داشتن پنج مرکز خرید بزرگ و لوکس در شهر استانبول

قیمت خرید آپارتمان در استانبول و اجاره آپارتمان در منطقه بشیکتاش استانبول به شرح زیر است:

متوسط قیمت خانه برای هر متر مربع حدوداً ۶۵ هزار لیر است. همچنین، میانگین قیمت اجاره آپارتمان در این منطقه در حدود ۱۸ هزار لیر به بالا در ماه قرار دارد.

مناطق با قیمت مناسب و اقتصادی برای خرید آپارتمان در استانبول

بسیاری از افراد توان مالی لازم برای خرید آپارتمان در استانبول در مناطق خاص و پر از امتیاز را ندارند. اما این موضوع نباید به عنوان یک مانع برای اقامت در ترکیه در نظر گرفته شود.

با توجه به گسترش چشمگیر این شهر در دهه‌های اخیر، ممکن است برای مهاجران خرید آپارتمان در استانبول با قیمت مناسب ممکن باشد. معمولاً مناطق اقتصادی برای خرید آپارتمان در استانبول دارای ساختار تازه‌ساز و بیشتر به شکل مجتمع‌های مسکونی و رزیدنتی هستند.

پیشنهاد می‌شود که در ادامه، به سه منطقه با هزینه مناسب و اقتصادی برای خرید آپارتمان در استانبول توجه کنید.

معرفی محله عمرانیه در استانبول

از میان محله‌های مناسب برای خرید آپارتمان ارزان در استانبول، محله عمرانیه یک گزینه است. این محله نیز جزء مناطق پرجمعیت استانبول محسوب می‌شود و برخورداری از آرامش و فاصله از همه‌جاهای شلوغ شهر را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، این محله نسبت به اسن‌یورت دارای بافت قدیمی و تاریخی بیشتری است و در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. این منطقه از جمله مناطق مدرن شهر به حساب می‌آید.

قیمت متوسط خرید آپارتمان در استانبول در سال 2023، برای خرید یک آپارتمان صد متری در محله عمرانیه، حدود 2 میلیون و 100 هزار لیر (تقریباً 4 میلیارد تومان) خواهد بود.

خرید آپارتمان در استانبول منطقه عمرانیه |‌شرکت آدریان گروپ

ویژگی‌های محله عمرانیه برای خرید آپارتمان در استانبول

شامل جمعیت بالا با تعداد حدود 700 هزار نفر، وجود بافت تاریخی و قدیمی در بخش آسیایی، فعالیت ساخت و ساز فراوان، و وجود مراکز خرید بزرگی نظیر آک کایا، جان پارک و بویوکا می‌شود.

معرفی منطقه اسنیورت در استانبول

منطقه اسن‌یورت یکی از پرجمعیت‌ترین و همزمان ارزان‌ترین مناطق برای خرید آپارتمان در استانبول محسوب می‌شود. بخش زیادی از ساختار این منطقه از برج‌ها، مجتمع‌ها و رزیدنت‌های مسکونی تشکیل شده است.

در چند دهه گذشته، رشد این منطقه چندان چشمگیر نبوده است، اما در سال 2023 به یکی از سریع‌ترین مناطق در حال توسعه در استانبول تبدیل شده است. همچنین، بسیاری از مهاجران ایرانی به دلیل هزینه‌های مناسب و مقرون به صرفه، اینجا را به عنوان محل سکونت انتخاب کرده‌اند. به طور میانگین، قیمت یک واحد مسکونی با مساحت صد متر مربع در این منطقه حدود 1 میلیون و 100 هزار لیر (تقریباً 2 میلیارد و 200 میلیون تومان) است.

خرید آپارتمان در استانبول منطقه اسنیورت |‌شرکت آدریان گروپ

ویژگی‌های منطقه اسنیورت برای خرید آپارتمان در استانبول

استانبول شامل جمعیت نسبتاً بالا با حدود 900 هزار نفر و جلب توجه اقشار زیادی از مهاجران ایرانی به عنوان محل سکونت مورد علاقه‌ی آنان می‌باشد.

قیمت خرید و اجاره آپارتمان در منطقه اسنیورت استانبول به شرح زیر است:

قیمت خرید آپارتمان به طور میانگین در حدود 10.000 لیر برای هر متر مربع است، همچنین، قیمت اجاره‌ی آپارتمان در این منطقه به طور میانگین در بازه‌ی 4500 تا 14000 لیر در ماه متغیر است، که حدوداً معادل 9 الی 28 میلیون تومان در ماه می‌شود.

معرفی محله گازی عثمان پاشا استانبول (Gaziosmanpaşa):

گازی عثمان پاشا یکی از محله‌های کوچک در استانبول است که با جمعیت متوسط شناخته می‌شود. اگر قصد دارید خرید آپارتمان در استانبول را در دستور کار قرار دهید و ترجیح می‌دهید محله‌ای با جمعیت متوسط را انتخاب کنید، گازی عثمان پاشا گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

این محله شلوغی مناطق دیگر را ندارد، به مرکز شهر نزدیک است و از دیگر جهات، جامعه ایرانیان نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. بر اساس نزدیکی به مرکز شهر، حمل و نقل در این منطقه به راحتی امکان‌پذیر است. میانگین قیمت یک آپارتمان صد متری در این محله حدود 320 هزار لیر است.

خرید آپارتمان در استانبول منطقه گازی عثمان پاشا |‌شرکت آدریان گروپ

ویژگی‌های محله گازی عثمان پاشا برای خرید آپارتمان در استانبول

  • جمعیت متوسط حدود 500 هزار نفر
  • نزدیکی به مرکز شهر و دسترسی آسان به حمل و نقل
  • امکانات رفاهی مناسب
  • مدارس با کیفیت در هر پایه
  • بافت نوساز و مدرن

قیمت خرید و اجاره آپارتمان در منطقه‌ی گازی عثمان پاشا در استانبول به شرح زیر است:

متوسط قیمت خرید آپارتمان حدود ۱۵۰۰۰ لیر برای هر متر مربع است، که حدوداً معادل ۳۰ میلیون تومان می‌شود. (توجه داشته باشید قیمت‌گذاری آپارتمان در ترکیه بصورت هر مترمربع نمی‌باشد)

در زمینه‌ی اجاره آپارتمان، میانگین قیمت‌ها متفاوت است و از ۱۱۰۰۰ لیر به بالا در ماه متغیر می‌شود.

خرید آپارتمان در استانبول به صورت اقساط

خرید خانه در استانبول با اقساط 5 ساله یکی از گزینه‌هایی است که به شما امکان می‌دهد ملکی در این شهر را به صورت پیش خرید یا با پرداخت اقساط تهیه کنید.

این روش خرید آپارتمان در استانبول به صورت اقساط، همانند سایر راه‌های خرید ملک در استانبول، حق اقامت در ترکیه را به شما ارائه می‌دهد، اما باید توجه داشت که این روند تا حدی متفاوت و به نوعی پیچیده‌تر است و زمان بیشتری را می‌طلبد. اما از مزایای آن می‌توان به این اشاره کرد که هزینه ملک به صورت کلی کاهش می‌یابد.

توجه داشته باشید که اگر هدف شما از این خرید، اخذ شهروندی ترکیه است، این امکان تا پایان اقساط و پرداخت ۴۰۰ هزار دلار (بر اساس قانون جدید تا تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۲۳) و ثبت سند تاپو به نام شما فراهم نخواهد شد. خرید ملک به صورت اقساط در استانبول از دو راه ممکن قابل انجام است:

1- خرید آپارتمان با وام بانکی به صورت اقساط

روش خرید آپارتمان با وام بانکی به صورت اقساط یک روش بسیار اطمینان‌بخش محسوب می‌شود. معمولاً دوره بازپرداخت اقساط در این روش بین 10 تا 15 سال قرار دارد و نرخ سود آن نیز بین 8 تا 10 درصد متغیر است. در این روش، اهمیت دارد که توانایی مالی داشته باشید و این توانایی را به‌ویژه با اسناد مالی اثبات کنید. همچنین باید به یاد داشته باشید که تا زمان تسویه کامل اقساط، حق استفاده از سند ملک به شما تعلق نخواهد گرفت.

2- خرید آپارتمان از شرکت سازنده به صورت اقساط

روش دیگر خرید آپارتمان اقساطی در استانبول، خرید از شرکت سازنده می‌باشد، اما این روش کمی پر ریسک‌تر است. این روش امکان پیش‌خرید یا خرید آپارتمان ساخته شده را فراهم می‌کند. مزیت این روش کاهش هزینه‌هاست، اما باید به این نکته توجه کرد که ممکن است روند این روش کمی طولانی‌تر باشد.

خرید آپارتمان در استانبول به روش پیش خرید یکی از راه‌های متداول است. این روش به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی شناخته می‌شود که برآورده کردن بودجه‌ی کامل خرید ملک در استانبول را ندارند.

از مزایای این روش می‌توان به شرایط پرداخت اقساط و امکان تغییرات در طراحی آپارتمان بر اساس سلیقه‌ی خریدار اشاره کرد. همچنین، حتماً باید مطمئن شوید که امکان فروش ملک در صورت عدم تمایل به ادامه خرید برای شما وجود دارد. در هنگام پیش خرید، حتماً سند ملک را قبل از اتمام ساخت به دست آورید و هزینه‌های اداری و دفترخانه‌ای را به‌طور مشترک تعیین و پرداخت کنید.

راهنمای ثبت سند ملک در استانبول

پس از شناسایی ملک مورد نظر، فرآیند ثبت اسناد ملک و خرید آپارتمان در استانبول به صورت رسمی آغاز می‌شود. این فرآیند شامل دو مرحله مهم است و تحت نظارت اداره “ثبت املاک” در ترکیه اجرا می‌شود.

در ابتدا، شما باید یک مبلغ به عنوان پیش‌پرداخت به فروشنده پرداخت کنید و قراردادی را در دو نسخه برای هر دو طرف تنظیم کنید. سپس این قراردادها را جهت تأیید به دفتر “نوتر” (یا دفتر اسناد رسمی) ارائه دهید.

راهنمای ثبت سند ملک در استانبول |‌شرکت آدریان گروپ

در مرحله بعدی، شما باید زمانی را برای “مصاحبه حضوری” ترتیب دهید. در روز مقرر، هر دو طرف معامله باید در محل تعیین شده حضور داشته باشند و مدارک مرتبط را به دفتر ثبت ارائه دهند.

پس از انجام بررسی‌های لازم، اداره، در صورت عدم وجود موانعی برای خرید ملک در استانبول از سوی خریدار، پرداخت مالیات و تسویه حساب، مراحل ثبت سند را نهایی می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در استانبول و ثبت سند تاپو به نام شما عبارتند از:

  • شماره مالیاتی ترکیه
  • اصل و ترجمه رسمی پاسپورت
  • دو شاهد و یک مترجم با قسم خورده
  • دو عکس 6*4 که کمتر از شش ماه پیش گرفته شده باشد.
  • در صورت حضور وکیل، اصل و ترجمه وکالتنامه

در اطلاعیه مورخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرده است که در برخی مناطق استانبول، خرید ملک دیگر منجر به اخذ اقامت ترکیه نمی‌شود. این مناطق عبارتند از:

منبع: www.turkishcouncil.org

1. منطقه فاتیح:

در منطقه فاتیح، از این به بعد امکان دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در استانبول وجود ندارد. همچنین، اجاره خانه نیز در این منطقه ممنوع شده و تنها دانشجویان مجاز به درخواست اقامت در این منطقه هستند.

2. منطقه اسنیورت:

در منطقه اسنیورت، تنها با خرید آپارتمان در استانبول ممکن است اقامت ترکیه دریافت شود، و امکان اخذ اقامت از طریق اجاره خانه در این منطقه وجود ندارد. این قانون تا تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، فقط برای افرادی که برای اولین بار درخواست اقامت توریستی می‌دهند، اجرایی شده است.

حداقل مبلغ خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

یک انتخاب دیگر برای خرید آپارتمان در استانبول، خرید واحد مسکونی دست دوم با کلید خورده یا مبله است. این رویکرد باعث کاهش چشمگیری از قیمت نهایی ملک می‌شود.

خرید آپارتمان دست دوم در استانبول |‌شرکت آدریان گروپ

از آنجایی که آپارتمان در این روش شرایط یک ملک کلید نخورده را ندارد، قیمت آن معمولا کمی ارزان‌تر است.

به طور معمول، قیمت آپارتمان دست دوم ، حدود 30 درصد ارزان‌تر از ملک دست اول در استانبول است. این موضوع باعث می‌شود که افراد با بودجه محدودتر، به این روش علاقه‌مند شوند.

قیمت آپارتمان دست دوم در استانبول در سال 2023؛ اگر فرض کنیم قیمت یک آپارتمان صد متری و کلید خورده در استانبول، مطابق آماری که قبلاً در این مقاله ارائه شد، حدود 5 الی 7 هزار لیر در متر مربع باشد، قیمت خرید آپارتمان در استانبول با توجه به ارزش پول ایران، حدود 1.7 تا 2.3 میلیارد تومان خواهد بود.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
شروع چت آنلاین
1
مشاوره رایگان با کارشناسان حقوقی ما
سلام
در مورد خرید ملک و سرمایه گذاری سوالی دارید؟
ما بصورت رایگان پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم😊