5 روش برای اخذ شهروندی ترکیه 2023 – راهنمای جامع

اخذ شهروندی ترکیه - آدریان گروپ نماینده رسمی فروش املاک با مجوز از دولت ترکیه
4.8
(172)

در این مطلب به بررسی روش های اخذ شهروندی ترکیه در حداقل زمان ممکن و قانون جدید 400 هزار دلاری تصویب شده توسط دولت ترکیه، می پردازیم. این قانون به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و در کوتاه ترین زمان، پاسپورت و اخذ شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

شهروندی ترکیه

با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه که در میانه دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و با توجه به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، اهمیت پاسپورت ترکیه برای روابط اقتصادی و فرهنگی این کشور بسیار بالا می باشد. ترکیه تقاضای عضویت خود را در سال 1987 به اتحادیه اروپا اعلام کرده است. در نتیجه در سال 1999 کشور ترکیه توسط این اتحادیه به عنوان کاندیدای رسمی معرف شد. این امر موجب می شود تا ترکیه بتواند به خوبی از تجربه های روابط بین المللی و اقتصادی اروپایی استفاده کند. همچنین باعث می شود تا ترکیه بتواند از امکانات اقتصادی اروپایی بهره مند شود و در رشد و پیشرفت خود از اروپا استفاده کند.

قانون اخذ پاسپورت ترکیه

مطابق با قوانین جدید هیئت کابینه ترکیه که در تاریخ ۲۰۱۹_۲۰۱۸ ابلاغ شده است، شرایط جهت اخذ شهروندی ترکیه برای اتباع خارجی به طرز قابل توجهی ساده ‌تر شده است. طبق این قوانین، متقاضیان می ‌توانند با خرید یک ملک با ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار آمریکا، پاسپورت و حق شهروندی ترکیه را دریافت نمایند. علاوه بر آن، در سال ۲۰۲۲، گذرنامه ترکیه موفق به کسب رتبه ۳۹ با کسب ۱۱۴ امتیاز شده است.

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه

 

شرایط عمومی جهت اخذ شهروندی در ترکیه

شرایط عمومی جهت اخذ شهروندی ترکیه عبارت هستند از:

  1. شخص متقاضی باید یک فرد بالغ باشد و توانایی قدرت تشخیص را داشته باشد، همچنین رفتار وی نشان دهد که قصد زندگی در ترکیه را دارد.
  2. فرد متقاضی نباید مبتلا به بیماری ای باشد که سلامت جامعه را مورد تهدید قرار دهد.
  3. به اصول اخلاقی پایبند باشد و از شغل مناسب و سطح درآمد خوبی برخوردار باشد.
  4. در سطح قابل قبولی به زبان ترکی تسلط داشته باشد. ( این گزینه جهت اخذ شهروندی ترکیه از روش سرمایه گذاری، الزامی نمی باشد.)
  5. از نظر نظم عمومی و امنیت دولتی ترکیه، تهدید محسوب نشود.

مراحل درخواست شهروندی کشور ترکیه

  1. محقق شدن شروط لازم
  2. آماده کردن مدارک لازم
  3. پرداخت هزینه های مربوط به خدمات دولتی
  4. درج درخواست از طریق فرمانداری محل اقامت
  5. طی کردن مرحله ملاقات و مصاحبه حضوری

مزیت های شهروندی ترکیه

تبعه کشور ترکیه بدون آن که نیازی به اخذ ویزا داشته باشند، می توانند به ۷۲ کشور سفر کنند و افرادی که دارای پاسپورت ترکیه هستند، هنگام ورود به 42 کشور می توانند به دریافت ویزای خود در فرودگاه کشور مقصد بپردازند. نزدیک بودن فرهنگ کشور ترکیه با ایران از یک سو و نزدیکی ارزش ریال نسبت به لیر ترکیه از سوی دیگر باعث شده است که ترکیه برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، به عنوان یک مقصد مناسب جهت زندگی و سرمایه گذاری شناخته ‌شود. همچنین، مدرنیته و هزینه زندگی مناسب در ترکیه، باعث جذب بسیاری از مهاجران به این کشور شده است.

ترکیه از لحاظ سیاسی نیز در سطح بین ‌المللی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و در مجامع بین المللی دارای احترام ویژه ای می باشد. به همین دلیل، در مناطق مختلفی از جهان از جمله اروپا، آفریقا و خاورمیانه، ترکیه به عنوان یک کشور دوست ‌پذیر شناخته می ‌شود.

شماری از مزایای پاسپورت ترکیه

  • در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه که به طور میانگین حدود 90 روز می باشد، شما می توانید گذرنامه و شهروندی ترکیه را دریافت کنید.
  • اجازه ورود به 77 کشور بدون ویزا و به کشور های منطقه شنگن که 26 کشور می باشند، راحت تر می شود.
  • احتیاجی به سپری کردن حداقل زمان اقامت ندارید.
  • گذرنامه ترکیه یکی از 30 گذرنامه برتر جهان می باشد.
  • شهروند ترکیه با اخذ پاسپورت ترکیه از برنامه های بازنشستگی می تواند استفاده کند.
  • از برنامه های آموزش رایگان حق استفاده دارید.
  • برخوردار بودن از حق رای در هر نوع انتخابات.
  • با اخذ شهروندی ترکیه در شغل های ممنوعه از جمله دندانپزشکی، وکالت، ملوانی و غیره اجازه استخدام را خواهید داشت.

در ادامه به ۵ راهکار برتر جهت دریافت پاسپورت ترکیه و شهروندی ترکیه اشاره خواهیم کرد.

کار در ترکیه جهت دریافت پاسپورت ترکیه

اگر به مدت 5 سال در ترکیه مشغول به کار شوید و در طی این مدت به طور مرتب به پرداخت مالیات و بیمه خود بپردازید، می توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید. جهت این کار در نخستین مرحله باید چالیشما ایزنی را دریافت کنید. در واقع، چالیشما ایزنی، مجوز کار رسمی است که در ترکیه صادر می ‌شود.

شرایط دریافت چالیشما ایزنی به این شکل می باشد که شما باید در یک شرکت ترکیه به عنوان کارمند استخدام شوید و بیمه شما به صورت منظم و هر ماه واریز شود. همچنین، با ثبت شرکت خود، می‌ توانید اجازه کار را برای خود دریافت کنید و به عنوان صاحب کسب و کار فعالیت کنید.

پس از دریافت چالیشما ایزنی و کار به مدت ۵ سال در ترکیه، می ‌توانید درخواست شهروندی ترکیه را ارائه داده و به شهروند ترکیه تبدیل شوید. این راه برای افرادی که به دنبال زندگی دائمی و استقرار در ترکیه هستند، یک فرصت بسیار جذاب است.

اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک

با خرید یک ملک با قیمت ۴۰۰ هزار دلار در ترکیه، شما به صورت آنی می ‌توانید اقدام به اخذ شهروندی در ترکیه برای خود و خانواده کنید. قانون ۴۰۰ هزار دلاری در تاریخ آوریل ۲۰۲۲ توسط مجلس ترکیه تصویب شده است و در ماه می در روزنامه چاپ شد. این قانون پس از چاپ به صورت رسمی اجرا گردید.

خرید یک خانه در ترکیه شرایط خاصی را در بر می‌ گیرد:

  1. خریدار خانه باید به صورت نقدی انجام شود.
  2. ملک باید فاقد بدهی باشد.
  3. شما می ‌توانید به خرید چندین ملک بپردازید و تقاضای پاسپورت ترکیه را داشته باشید.
  4. ملک های خریداری شده نباید از یک شخص خارجی باشد و باید از یک شهروند ترک خریداری شود.
  5. ملکی که خریداری می کنید فاقد شهروندی ترکیه از قبل باشد.
  6. پس از خرید خانه، 2 الی 3 ماه زمان لازم است تا پاسپورت شما صادر گردد.

بنابراین برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک، می ‌توانید برای تمام اعضای زیر ۱۸ سال خانواده خود پاسپورت دریافت کنید.

در هنگام اخذ شهروندی ترکیه، بهتر است از ارزیابی دقیق ملک اطمینان حاصل کنید و از اطلاعات اکسپرتیز های غیر قابل اعتماد استفاده نکنید. هرچند که کارشناسان ارزیابی ملک توسط اداره تاپو برای ارزیابی قیمت و ارزش ملک استخدام می‌ شوند، اما در برخی موارد قیمت اعلام شده توسط فروشندگان ممکن است تحت تاثیر سلیقه آنان تغییر کند.

شهروندی و پاسپورت ترکیه تنها از روش خرید ملک به همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال امکان ‌پذیر است.

یکی از سوالات رایج برای خرید ملک جهت اخذ شهروندی در ترکیه، این است که آیا ملک خریداری شده قابل فروش است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در ابتدا شما تا ۳ سال حق فروش آن ملک را ندارید، اما پس از گذشت این مدت، می ‌توانید آن را در حالی که موفق به اخذ شهروندی در ترکیه شدید، با قیمت روز به فروش برسانید.

ممکن است در اخبار شنیده باشید که امکان فروش ملک به افراد خارجی وجود ندارد و تنها می توان به شهروندان ترک فروخت. بهتر است بدانید که این موضوع صحت ندارد و شما می‌ توانید ملک را به هر کسی که می ‌خواهید بفروشید. تنها نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که توسط این ملک امکان درخواست شهروندی را دیگر نخواهید داشت.

What are the Benefits of Turkish Citizenship? - Get Turkish Citizenship by Property Investment! - Property

شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

 

ثبت شرکت در ترکیه جهت اخذ شهروندی ترکیه

ثبت کردن شرکت در ترکیه، نسبت به سایر راهکار های اخذ شهروندی ترکیه روش کم هزینه تری محسوب می شود. با ثبت شرکت خود در ترکیه و درخواست اجازه کار، اگر ارزیابی اجازه کار شما مثبت باشد و تمامی شرایط را برآورده کنید و این وضعیت به مدت پنج سال مداومت داشته باشد، پس از گذشت این پنج سال، شما به عنوان یک شهروند ترکیه در نظر گرفته می‌ شوید.

شرط اصلی جهت اخذ پاسپورت ترکیه، ثبت کردن بیمه برای خود در طول این پنج سال است. به عبارت دیگر، باید هزینه بیمه خود را در طول این دوره پرداخت کنید.

با این روش، شما می ‌توانید به صورت کم هزینه و با تاسیس یک شرکت در ترکیه، به شهروندی این کشور دست یابید. البته، مهم است در هر مرحله از روند ثبت شرکت و اجازه کار، دقت لازم را به عمل آورید و تمامی الزامات قانونی و مالی را رعایت کنید.

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت جهت شهروندی ترکیه

 

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بانک های کشور ترکیه

طبق قانون جدید ترکیه، اگر به مدت 3 سال مبلغ 500 هزار دلار را به عنوان سرمایه گذاری در بانک های کشور ترکیه، قرار دهید، به سادگی می توانید اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در تمام این مدت، به سپرده شما سود تعلق می گیرد.

برای اطلاع از نرخ سود بانکی در ترکیه، می‌ توانید منابع مشخص شده را مطالعه کنید. به منظور انجام این سرمایه ‌گذاری، شما باید مبلغ پانصد هزار دلار یا معادل آن در لیر، یورو یا پوند استرلینگ را در یک بانک سرمایه‌گذاری کنید. قبل از انجام هر مرحله ‌ای، ابتدا باید یک حساب بانکی ارزی و لیری در یکی از بانک ‌های ترکیه باز کنید. باز کردن حساب بانکی در ترکیه معمولا با ارائه کد مالیاتی و پاسپورت ایرانی، در کمتر از یک روز امکان‌ پذیر است.

پس از انجام این سرمایه‌گذاری به مدت سه سال، شما می‌ توانید شهروندی ترکیه را دریافت کرده و به عنوان یک شهروند ترکیه شناخته شوید. از این روش سرمایه‌گذاری به راحتی می توانید برای دریافت پاسپورت ترکیه استفاده کنید.

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ پاسپورت از طریق ازدواج با شهروند ترکیه

یک روش دیگر جهت اخذ پاسپورت ترکیه، ازدواج با فردی می باشد که شهروند کشور ترکیه باشد، اما باید به خاطر داشته باشید که باید حداقل ۳ سال از تاریخ ازدواج شما گذشته باشد. صحت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به بیانی ساده تر ازدواج شما باید حتما واقعی باشد.

به عنوان مثال، اگر ازدواج صوری به منظور اخذ شهروندی ترکیه باشد، ممکن است برای طرفین پیامد های جزایی داشته باشد، حتی ممکن است راهی زندان شوید. همچنین شما پس از ازدواج با شهروند ترکیه می توانید در هر کشوری زندگی کنید.

اداره ثبت احوال و شهروندی ترکیه پس از ازدواج و ارائه درخواست، تحقیقاتی درباره صحت واقعیت ازدواج و گذشته طرفین انجام می ‌دهد تا اطمینان حاصل کند که این ازدواج صوری می باشد یا خیر. شرط دیگری که وجود دارد این است که شهروند ترکیه که با آن ازدواج می ‌کنید، باید سوء پیشینه ‌ای در اداره امنیت ترکیه نداشته باشد.

دریافت پاسپورت از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه

دریافت پاسپورت از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت شهروندی ترکیه

همچنین می توان به روش های دیگری جهت اخذ شهروندی در ترکیه اشاره کرد. این روش ‌ها اغلب هزینه بیشتری نسبت به ۵ روش اول دارند. به عنوان مثال:

  1. استخدام ۵۰ نفر نیروی کار ترک: با استخدام این تعداد نیروی کار، می ‌توانید پاسپورت ترکیه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.
  2. خرید اوراق قرضه دولت با ارزش ۵۰۰,۰۰۰ دلار با شرط حفظ آن به مدت سه سال.
  3. خرید سهام مشارکت به مبلغ 500000 هزار دلار در صندوق های سرمایه گذاری مخصوص املاک و مستغلات آن و به شرط حفظ آن به مدت سه سال.
  4. سرمایه ‌گذاری ثابت یا سپرده‌گذاری به مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ دلار در بانک ‌های ترکیه به مدت سه سال.

از این روش ‌ها جهت اخذ پاسپورت ترکیه می توان استفاده کرد، اما نیازمند هزینه های بیشتری می باشند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ شهروندی ترکیه

جهت اخذ شهروندی در ترکیه باید مدارک زیر را داشته باشید.

  • برخوردار بودن از پاسپورت با اعتبار بیش از یک سال.
  • اصل شناسنامه.
  • اصل کارت اقامت در صورتی که مقیم ترکیه می باشید.
  • داشتن تاییدیه جهت درآمد و حساب بانکی.
  • کپی از مهر های ورود و خروج.
  • 4 عدد عکس رنگی.

اخذ شهروندی ترکیه

سوالات متداول

  • آیا با اخذ اقامت توریستی به مدت مداوم مثلا حدود 15 سال، می توان شهروندی ترکیه را دریافت کرد؟

خیر، اقامت توریستی ترکیه فقط نشان از حضور شما در ترکیه می باشد و فاقد مزیت دیگری می باشد.

  • آیا با داشتن ملک به ارزش کمتر از 400 هزار دلار به مدت طولانی، می توان اقدام به اخذ شهروندی ترکیه کرد؟

خیر، با توجه به قوانین 2021 شما با داشتن ملکی به ارزش 400 هزار دلار، تنها می توانید اقامت کوتاه مدت داشته باشید.

اگر اقامت دائم داشته باشید، به عنوان یک فرد خارجی در ترکیه شناخته می شوید، اما با داشتن شهروندی، مانند یک شهروند ترک از تمام حقوق و مزایای شهروندی می توانید استفاده کنید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 172

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

پیوستن به گفتگو

یک دیدگاه در “5 روش برای اخذ شهروندی ترکیه 2023 – راهنمای جامع”

  • رضا موسوی

    با قانون جدید میشه بعد از ۷ سال اقامت توریستی برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرد؟

    پاسخ
    • مشاور آدریان گروپ

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت اطلاعات و جزئیات لطفاً از طریق چت آنلاین موجود در وبسایت از مشاوره رایگان آدریان گروپ استفاده کنید.

      پاسخ
  • آرش چرخچیان

    یه سوال داشتم
    برای اخذ شهروندی ترکیه اگر شرکت ثبت کنیم و هیچ کارمندی به جز خودمان استخدام نکنیم آیا بعد از ۵ سال شهروندی ترکیه را دریافت میکنیم؟

    پاسخ
    • مشاور آدریان گروپ

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید از طریق چت آنلاین موجود در وبسایت از مشاوره رایگان آدریان گروپ استفاده کنید.

      پاسخ
    • مشاور آدریان گروپ

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت اطلاعات و جزئیات لطفاً از طریق چت آنلاین موجود در وبسایت از مشاوره رایگان آدریان گروپ استفاده کنید.

      پاسخ

مقایسه املاک

مقایسه
شروع چت آنلاین
1
مشاوره رایگان با کارشناسان حقوقی ما
سلام
در مورد خرید ملک و سرمایه گذاری سوالی دارید؟
ما بصورت رایگان پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم😊