شرایط ثبت شرکت در ترکیه ۲۰۲۳ – راهنمای جامع

شرایط ثبت شرکت در ترکیه
4.8
(51)

ثبت شرکت در ترکیه به شما این امکان را می دهد که بتوانید در این کشور، کسب و کار خود را راه اندازی کنید. در صورتی که شما طبق برنامه و براساس مشورت انجام دهید به همان اندازه برای شما مقرون به صرفه تمام می شود. شما در این روش می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید و لازم نیست که با شهروند ترک شراکت داشته باشید.

ثبت شرکت در ترکیه کمک می کند تا بتوانید با این کار به رونق اقتصادی این کشور کمک کنید. شما لازم است که براساس قوانین اقتصادی کشور ترکیه عمل کنید. هر چقدر که این کار را اصولی و صحیح انجام دهید به همان اندازه می توانید با چند گام ساده شرکت خود را ثبت کنید.

مزیت ثبت شرکت در ترکیه

مزیت ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه و انواع آن

ثبت شرکت در ترکیه روشی است که شما می توانید کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنید. با این روش شما به کارفرمای ترک نیاز ندارید. البته لازم است که به دولت مالیات پرداخت کنید. در کشور ترکیه هفت نوع شرکت وجود دارد. اولی، شرکت های سازمانی بوده که حداقل سرمایه آن ها 100000 لیر برآورد شده است. شرکت های انانیم با حداقل سرمایه 50000 لیر به ثبت می رسند. مبلغ 10000 لیر برای ثبت شرکت های لیمیتد کافی خواهد بود.

ثبت شرکت در ترکیه به شما این امکان را می دهد که بتوانید متناسب با میزان سرمایه خود، شرکت تجاری خود را در این کشور به ثبت برسانید. در شرکت های کوپراتیف متناسب با اساسنامه شرکت مبلغ سرمایه اولیه مشخص می شود. شرکت های غیر سازمانی نیز از اصل ذکر شده تبعیت می کنند. در شرکت های کالکتیف و کوماندیت مبلغی مشخص نشده است.

ثبت شرکت در ترکیه و شرکت شخصی

ثبت شرکت در ترکیه به شما کمک می کند تا بتوانید شرکت شخصی خودتان را به ثبت برسانید. در این روش شما کد مالیاتی مشخص شده برای شرکت را دریافت خواهید کرد. شرکت های شخصی فاقد اساسنامه و روزنامه رسمی بوده و در اتاق بازرگانی استانبول به ثبت نمی رسند.

ثبت شرکت در ترکیه کمک می کند که شما بتوانید شرکت شخصی خودتان را به ثبت برسانید. شما به ازای درآمدی که به دست می آورید مالیات پرداخت می کنید. شما با این روش نمی توانید در کشور اقامت بگیرید. این روش مناسب ایرانی هایی که می خواهند اقامت بگیرند مناسب نیست.

مراحل ثبت شرکت شخصی در ترکیه – بیشتر بدانید

 

ثبت شرکت در ترکیه و امکان فعالیت در کشور اروپایی

ثبت شرکت در ترکیه و امکان فعالیت در کشور اروپایی

ثبت شرکت در ترکیه و شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت در ترکیه به شما این امکان را می دهد که بتوانید شرکتی با مسئولیت محدود را ثبت کنید. حداقل سرمایه 10000 لیر ترکیه برای ثبت این نوع شرکت کفایت خواهد کرد. سهامداران می توانند خارجی یا تبعه ترک باشند. علاوه بر این سهامداران می توانند از بین اشخاص حقیقی یا حقوقی انتخاب شوند. هر فرد به اندازه سرمایه خود می تواند در این نوع شرکت سهم داشته باشد.

ثبت شرکت در ترکیه به شما این امکان را می دهد که بتوانید با شهروندان ترک نیز شراکت کنید. لازم است که این نوع شرکت را در اتاق بازرگانی و دفترخانه اسناد رسمی ثبت کنید. ارزش سهم هر نفر در این شرکت لازم است که کمتر از 250 لیر ترکیه نباشد. در صورتی که تعداد سهامداران از 20 نفر تجاوز کرد لازم است که بازرسی مشخص شود. هر گونه تغییر در شرکت باید در دفترخانه ثبت شود. لازم است که 3 اعضا تغییر را تایید کرده باشند. مدیر عامل می تواند شهروند ترک بوده یا از کشور دیگری بوده و در کشور ترکیه جزء مهاجرین باشد.

ثبت شرکت در ترکیه و بهره مندی از مزایای دولتی

ثبت شرکت در ترکیه و بهره مندی از مزایای دولتی

ثبت شرکت در ترکیه و شرکت سهامی

ثبت شرکت در ترکیه روشی است که شما می توانید با شهروندان ترک شراکت کرده و شرکت سهامی را تشکیل دهید. این نوع مانند شرکت با مسئولیت محدود است. سهامداران از بین اشخاص حقیقی یا حقوقی انتخاب می شود. هر یک از شرکاء به اندازه سهم خود می تواند در شرکت شراکت کند.

ثبت شرکت در ترکیه به شما این امکان را می دهد که بتوانید با مبلغی شراکت کنید. حداقل مبلغ برای این نوع شرکت 20 هزار لیر مشخص شده است. این نوع شرکت می تواند در هر حوزه تجاری، فعالیت کند. علاوه بر این با حضور اعضای وزارت بازرگانی جلسات مجمع عمومی برگزار می شود. هر یک از شرکاء می توانند هر مقدار که تمایل داشته باشند سهم داشته باشند. لازم نیست که هر شریک فقط یک سهم داشته باشد. مشخص است که هر شریکی که سهم بیش تری داشته باشد می تواند به اندازه مقدار سهم خود در شرکت کار و فعالیت کند.

ثبت شرکت در ترکیه و امکان فعالیت در مناطق مختلف کشور

ثبت شرکت در ترکیه و امکان فعالیت در مناطق مختلف کشور

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه روشی است که شما می توانید به وسیله آن به رونق اقتصادی این کشور متناسب با میزان فعالیت های خود کمک کنید. متقاضی برای ثبت شرکت لازم است که به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده و کد مالیاتی را دریافت کند. بعد از این کار اساسنامه و مدارک شرکت را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهد. کلیه مدارک ارائه شده لازم است که به تایید برسند تا متقاضی بتواند شروع به فعالیت کند.

ثبت شرکت در ترکیه به شما این امکان را می دهد که بتوانید در حوزه دلخواه خود در این کشور فعالیت کنید. اداره ثبت شرکت ها برای راستی آزمایی، بازرسی را به محل دفتر تجاری شما اعزام خواهد کرد. پس از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه های اداره ثبت شرکت ها، شما به کد ثبتی دسترسی خواهید داشت. بعد از انجام کلیه کارها و اقدامات لازم می توانید فعالیت های تجاری خود را شروع کنید.

مدت زمان لازم

ثبت شرکت در ترکیه به شما کمک می کند تا بتوانید براساس قوانین ترکیه، شرکت خود را به ثبت برسانید. مدت زمان لازم برای ثبت شرکت های انانیم و با مسئولیت محدود، 5 روز کاری پیش بینی شده است. شما می توانید بدون نیاز به وکیل یا مشاور حقوقی کارهای ثبت شرکت را به انجام برسانید. بنابراین هزینه های شما در این مورد کاهش خواهد یافت.

ثبت شرکت در ترکیه به شما این امکان را می دهد که شما بتوانید به رونق اقتصادی کشور کمک کنید. شما لازم است که در مدت 3 روز کاری در ترکیه حضور داشته باشید تا بتوانید کارها و اقدامات لازم را انجام دهید.

ثبت شرکت در ترکیه و برآورد سرمایه اولیه

ثبت شرکت در ترکیه و برآورد سرمایه اولیه

هزینه ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه را لازم است که با دقت زیاد انجام دهید تا بتوانید به سرعت شروع به کار کنید. ثبت شرکت هزینه هایی دارد که لازم است پرداخت کنید. شما لازم است که هزینه دفتر و هزینه های سالیانه و حسابرسی ها را پرداخت کنید. شما لازم است که بین 600 تا 1000 لیر را برای محاسبه چی پرداخت کنید.

ثبت شرکت در ترکیه را می توانید به هر صورت که تمایل داشته باشید پرداخت کنید. شما لازم است که 250 لیر را برای دفتر مجازی خود پرداخت کنید. شما لازم است که هزینه های جاری شرکت را محاسبه کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت کنید.

اقامت با کسب و کار شخصی

ثبت شرکت در ترکیه لازم است که به لحاظ امور اداری و مالی کاملا صحیح انجام شود. شما با این روش می توانید برای همسر و فرزندان خود نیز اقامت بگیرید. از آن جایی که ثبت شرکت هزینه بر است بنابراین توصیه می شود که با ویزای ترکیه سفر کرده و کارهای مربوطه را انجام دهید. البته لازم است که یک نفر شهروند ترک شما را به این کشور دعوت کند تا بتوانید به این منظور به این کشور سفر کنید.

ثبت شرکت در ترکیه با دعوتنامه می تواند روشی باشد که شما می توانید از آن استفاده کرده و شرکت تجاری خود را ثبت کنید. اقامت با این روش موجب می شود که بتوانید در عین حال که با دنیا تجارت می کنید در کشور ترکیه نیز زندگی کرده و از مزایای شهروندی ترکیه برخوردار شوید.

ثبت شرکت در ترکیه و امکان تجارت بین المللی

ثبت شرکت در ترکیه و امکان تجارت بین المللی

استخدام شهروندان ترک

ثبت شرکت در ترکیه به شما این امکان را می دهد که می توانید شهروندان ترک را هم استخدام نکنید. قرار بر این نیست که بعد از ثبت شرکت، شهروندان ترک را استخدام کنید. می توانید به نحوی برنامه ریزی و عملکرد داشته باشید که نیازی به استخدام شهروندان ترک نداشته باشید.

ثبت شرکت در ترکیه و عدم استخدام شهروندان ترک می تواند به نحوی باشد که شما بتوانید به کلیه اهداف تجاری خود دست یابید. شما می توانید ایرانیان مقیم شهر اقامت خود را در شرکت استخدام کنید.

ثبت شرکت در مناطق آزاد

ایرانیان می توانند در مناطق آزاد کشور ترکیه نیز شرکت ثبت کنند. شما می توانید در حوزه های تولید، خرید و فروش، مونتاژ قطعات، انبارداری، تعمیر و نگهداری و بانکداری و بیمه شرکت خود را به ثبت برسانید. شما لازم است که به این منظور کلیه مراحل اداری را طی کنید. علاوه بر این میزان سرمایه شما نیز لازم است که بیش از 2 میلیون لیر ترکیه باشد. توجه کنید که هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری در مقایسه با سایر مناطق ترکیه بالا پیش بینی می شود. دولت ترکیه از شرکت هایی که در مناطق آزاد تجاری فعالیت می کنند حمایت می کند.

برنامه تجاری در این نوع شرکت لازم است که به تایید دولت رسیده باشد. شرکت هایی که در مناطق آزاد فعالیت می کنند می توانند از امکانات بنادر و حمل و نقل دریایی استفاده کنند. شرکت های مناطق آزاد می توانند از 10 تا 20 سال در این مناطق فعالیت کنند.

 

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 51

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
شروع چت آنلاین
1
مشاوره رایگان با کارشناسان حقوقی ما
سلام
در مورد خرید ملک و سرمایه گذاری سوالی دارید؟
ما بصورت رایگان پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم😊