۳ روش دریافت اجازه کار در ترکیه – راهنمای کامل دریافت چالیشما ایزین

اجازه کار در ترکیه - آدریان گروپ نماینده رسمی فروش املاک با مجوز از دولت ترکیه
4.8
(67)

دریافت اجازه کار در ترکیه موضوعی اساسی و حیاتی برای افرادی است که می ‌خواهند در این کشور به صورت قانونی کار کنند. با توجه به رشد اقتصادی قوی و موقعیت جغرافیایی ممتاز ترکیه، جذابیت‌ های بسیاری برای کارآفرینان و افرادی که به دنبال فرصت‌ های شغلی بهتر هستند، فراهم شده است.

در این مقاله، به بررسی روش های اجازه کار در ترکیه یا چالیشما ایزین خواهیم پرداخت و شرایط و مراحل مورد نیاز برای دریافت این اجازه کار را توضیح خواهیم داد. همچنین، امتیازات و فواید اجازه کار در ترکیه، از جمله حقوق و مزایا، فرصت‌ های شغلی و پیشرفت حرفه ‌ای را نیز بررسی خواهیم کرد. این مقاله به همه افرادی که به دنبال دریافت اطلاعات کامل و جامع درباره شرایط کاری در ترکیه هستند، کمک خواهد کرد تا تصمیم‌گیری درستی را برای آینده شغلی خود انجام دهند.

 

مزایای اجازه کار در ترکیه

مزایای اجازه کار در ترکیه شامل موارد زیر می ‌شود:

  1. بیمه درمانی: دریافت بیمه SGK دولتی ترکیه و رایگان شدن هزینه ‌های درمان
  2. امکان اخذ شهروندی: پس از ۵ سال اقامت مداوم، امکان درخواست اخذ شهروندی ترکیه
  3. اعطای اقامت: دریافت اقامت ترکیه در طول دوران کار

 

اجازه کار در ترکیه از طریق کارفرمای ترک و استخدام در شرکت

اجازه کار در ترکیه از طریق استخدام در یک شرکت ترکی، یک روش رایج و موثر برای حصول اقامت قانونی و کسب درآمد می ‌باشد. با پیدا کردن کارفرمای ترک و استخدام در یک شرکت، شما قادر خواهید بود در ترکیه به صورت قانونی فعالیت کنید. با استخدام در شرکت های ترکی، حقوق و مزایای قانونی به شما تعلق خواهد گرفت و همچنین بیمه شما توسط کارفرما پرداخت خواهد شد.

این روش نیازمند پیدا کردن فرصت ‌های شغلی در ترکیه است که می ‌توانید از طریق آگهی‌ های استخدامی، وکلای مهاجرتی، شبکه ‌های حرفه ‌ای و سایت‌ های کاریابی به آن دست یابید. قبل از شروع فرایند استخدام، مطمئن شوید که شرکت مورد نظر دارای مجوز قانونی برای استخدام کارمندان خارجی است و شرایط قانونی مربوط به استخدام را رعایت کرده است.

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

اجازه کار از طریق ثبت شرکت در ترکیه

اجازه کار از طریق ثبت شرکت در ترکیه یک راه قانونی برای حصول اجازه کار و اقامت در این کشور است. با ثبت شرکت خود، شما می ‌توانید به عنوان کارفرما، اجازه کار در ترکیه را دریافت کنید. برای این منظور، ابتدا باید شرکت خود را در ترکیه ثبت کنید و مقررات و قوانین مربوطه را رعایت کنید.

پس از ثبت شرکت، شما باید حقوق و دستمزد کارمندان ترکی خود را پرداخت کنید و آن‌ ها را در سیستم بیمه اجتماعی ترکیه ثبت نمایید. با پرداخت حق بیمه برای کارمندان، شما به عنوان صاحب شرکت نیز می‌ توانید از مزایای بیمه اجتماعی و سلامت برخوردار شوید و اجازه کار را دریافت کنید.

همچنین باید توجه داشت که با ثبت شرکت، شما مسئولیت ‌ها و الزامات قانونی مربوط به راه ‌اندازی و اداره شرکت که شامل ارائه گزارش ‌های مالی و مالیاتی منظم، رعایت قوانین مربوط به استخدام و کارمندان، و رعایت قوانین کسب و کار در ترکیه است، را رعایت کنید. مبلغ

مبلغ حق بیمه شما بر اساس شغل و وضعیت شما تعیین می گردد که به طور معمول حدودا معادل ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر در ماه می باشد. همچنین برای درخواست بیمه، باید حداقل ۵ نفر کارمند ترک را در شرکت خود استخدام کنید.

 

چالیشما ایزین با شرکت در دوره های مرتبط

اجازه کار در ترکیه را می ‌توان با شرکت در دوره‌ های مرتبط و اخذ مدارک معتبر، بدون نیاز به کار کردن در یک شرکت، دریافت کرد. این روش به شما امکان می ‌دهد با پرداخت هزینه کمتر و بدون نیاز به ثبت شرکت، موفق به دریافت اجازه کار در ترکیه شوید. با شرکت در دوره‌ های آموزشی و کسب مدارک معتبر مرتبط با حوزه مورد نظر خود، مانند دوره‌ های پرستاری در منزل، می ‌توانید اجازه کار را دریافت کنید.

با پرداخت حق بیمه ماهیانه، شما شما می توانید از مزایای بیمه استفاده کنید. این روش مزایایی از جمله کاهش هزینه‌ ها، عدم نیاز به سرمایه بزرگ برای ثبت شرکت، شروع سریعتر به کار، و کسب تجربه و مهارت‌ های مورد نیاز برای شغل خود را فراهم می ‌کند.

Uzaktan Yurt Dışına Yazılım Yapmak Nasıl Vergilendirilir?

راه اندازی کسب و کار در ترکیه

 

شرایط اخذ اجازه کار در ترکیه

برای دریافت اجازه کار در ترکیه، شرایط زیر باید رعایت شود:

  1. داشتن اقامت توریستی با حداقل ۶ ماه اعتبار
  2. دریافت کد مالیاتی
  3. دریافت درخواست رسمی از کارفرمای ترک
  4. داشتن مدرک تحصیلی رسمی یا مدرک بین المللی از موسسات قابل اعتماد
  5. داشتن بیمه درمانی

معاف بودن از مجوز کار در کشور ترکیه

معافیت مجوز کار در ترکیه به افرادی اعطا می‌ شود که برخی شرایط مشخص را داشته باشند و از گرفتن مجوز کار معاف شوند. این معافیت به صورت زمانی محدود است و هر گروه از افراد بر اساس نوع فعالیتی که دارند، شرایط متفاوتی دارند.

برای درخواست معافیت مجوز کار، افراد غیر مقیم ترکیه می ‌توانند از سایت معافیت الکترونیکی وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه استفاده کنند. با ورود به سایت emuafiyet.csgb.gov.tr و طبق راهنمایی ‌های سایت، درخواست خود را همراه با مدارک لازم ثبت می ‌کنند. پس از تایید درخواست، مجوز کار و اقامت در ترکیه را در مدت زمان مشخصی دریافت خواهند کرد.

هنگام ثبت درخواست، فرد متقاضی می ‌تواند مدت زمان مشخصی را برای دریافت مجوز کار و اقامت در ترکیه داشته باشد. معافیت مجوز کار منجر به محدودیت مکانی فرد متقاضی، نخواهد شد و تقاضاکننده می‌تواند در هر زمانی که داخل یا خارج از ترکیه است درخواست خود را اعلام کند.

بنابراین، با ارسال درخواست معافیت مجوز کار و پس از تایید آن از سوی وزارت کار ترکیه، فرد متقاضی می ‌تواند بدون نیاز به مجوز کار، به فعالیت خود در ترکیه ادامه دهد. این روند باعث می ‌شود تا افراد بتوانند به راحتی و با کمترین مشکلات به فعالیت کسب و کار خود در ترکیه بپردازند.

 

اجازه کار در ترکیه - آدریان گروپ نماینده رسمی فروش املاک با مجوز از دولت ترکیه

دریافت مجوز معافیت کار در ترکیه

مجوز معافیت از کسب و کار در ترکیه به افراد زیر تعلق می ‌گیرد:

  1. افراد غیر مقیم: افرادی که در ترکیه ساکن نیستند و برای مدت زمان محدودی وارد ترکیه می ‌شوند، می‌ توانند از معافیت مجوز کار استفاده کنند.
  2. کارمندان شرکت ‌ها: اعضای هیئت ‌مدیره و مدیران شرکت‌ های آنونیم، همچنین کارمندانی که سمت‌ های کلیدی در این شرکت‌ ها دارند و حضور آن ها برای ادامه فعالیت شرکت ضروری است، می ‌توانند از معافیت مجوز کار استفاده کنند.
  3. ترک ‌تباران: افرادی که اصلیت ترکیه دارند و می ‌توانند این موضوع را با مدارک معتبر اثبات کنند، می ‌توانند از معافیت مجوز کار بهره مند شوند.
  4. کارکنان ورزشی: افرادی که در حوزه ورزش فعالیت می‌ کنند و خدمات ورزشی را ارائه می‌ دهند، می ‌توانند از معافیت مجوز کار استفاده کنند.
  5. اشخاص در حوزه‌ های آموزشی و فرهنگی: افرادی که در زمینه‌ های علمی، فرهنگی و هنری فعالیت می ‌کنند، می ‌توانند از معافیت مجوز کار بهره مند شوند.
  6. کشاورزان و دامداران: افرادی که در حوزه کشاورزی و دامپروری فعالیت می ‌کنند و به عنوان کارگران فصلی استخدام می ‌شوند، نیازی به مجوز کار ندارند.
  7. افراد در حوزه نمایشگاه ‌ها و گردشگری: افرادی که مسئولیت برگزاری نمایشگاه ‌ها، سیرک‌ ها و امور مربوط به مؤسسات گردشگری را دارند، می ‌توانند از معافیت مجوز کار بهره مند شوند.
  8. افراد دعوت شده توسط نهاد ها و سازمان ‌های عمومی: افرادی که توسط نهاد ها و سازمان‌ های عمومی در حوزه‌ های اقتصادی، فرهنگی یا هنری دعوت می ‌شوند، می ‌توانند از معافیت مجوز کار استفاده کنند.
  9. اپراتور ها: افرادی که به عنوان اپراتور در ترکیه فعالیت می ‌کنند و از تجربه و تخصص خاصی برخوردارند، می ‌توانند از معافیت مجوز کار استفاده کنند.
  10. دریانوردانی که در کشتی ‌های ثبت شده مشغول به کار هستند، از معافیت مجوز کار برخوردارند.
  11. فعالان در زمینه برنامه ‌های مالی ترکیه و اتحادیه اروپا می ‌توانند تا پایان برنامه یا پروژه خود در ترکیه حضور داشته باشند.
  12. دانشجویان خارجی اگر دوره کارآموزی خود را در ترکیه طی کرده باشند، تا پایان دوره کارآموزی می توانند بدون مجوز کار در ترکیه فعالیت کرده و اقامت داشته باشند.
  13. افرادی که برای تحقیقات به دانشگاه‌ های دولتی ترکیه می ‌آیند و در همان دانشگاه تحصیل می ‌کنند، می‌ توانند تا 2 سال از معافیت مجوز کار در ترکیه استفاده کنند.
  14. ورزشکارانی که در تیم ‌های ترکیه فعالیت می ‌کنند، تا زمانی که قرارداد آن ها با تیم مذکور ادامه دارد، می توانند از این قانون استفاده کنند.
  15. افرادی که تحت برنامه ‌های مذهبی تحت نظر ارگان ‌های رسمی و قانونی به ترکیه می ‌آیند، تا پایان زمان خدمت خود می توانند از معافیت مجوز کار استفاده کنند.
  16. کارمندان و دیپلمات ‌های کنسولگری کشور ها که در ترکیه خدمت می ‌کنند، تا پایان دوره خدمت خود بدون نیاز به مجوز کار در ترکیه می ‌توانند بمانند.
  17. افرادی که در صنایع کشتی ‌سازی و کارخانه‌ های مربوط به کشتی ‌سازی مشغول به کار هستند، تا پایان پروژه و قرارداد خود می‌ توانند در ترکیه فعالیت کنند.
  18. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه از دریافت مجوز کار، معاف می باشند.

لطفاً توجه داشته باشید که این فهرست ممکن است کامل نباشد و در صورت نیاز، بهتر است به منابع رسمی مراجعه کنید یا با سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود تماس بگیرید تا اطلاعات به ‌روز و دقیق را دریافت کنید.

اجازه کار در ترکیه

اقامت کاری در ترکیه

اقامت کاری در کشور ترکیه

پس از اخذ اجازه کار در ترکیه، می توانید به طور قانونی در بازار کار ترکیه فعالیت کنید و اقامت شما تبدیل به اقامت کاری خواهد شد. با راه اندازی کسب و کار در ترکیه از پارامتر هایی از جمله حقوق و مزایا، بیمه سلامت رایگان و امکان استفاده از امکانات اجتماعی برخوردار خواهید بود. همچنین، پس از حدود 5 سال اقامت کاری، شما می ‌توانید درخواست اخذ پاسپورت ترکیه را داشته باشید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 67

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
شروع چت آنلاین
1
مشاوره رایگان با کارشناسان حقوقی ما
سلام
در مورد خرید ملک و سرمایه گذاری سوالی دارید؟
ما بصورت رایگان پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم😊